4.7.10

NEVILCINIES

 

Vairums no mums esam piedzīvojuši astoņas vilcināšanās fāzes:

1. Stadija:                     “Šoreiz es sākšu savlaicīgāk.” (Cerību fāze)

2. Stadija:                     “Es drīz sākšu.” (Nelielas spriedzes fāze)

3. Stadija:                     “Man vajadzēja sākt ātrāk.” (Vainas sajūtas pieauguma fāze)

4. Stadija:                     “Vēl var paspēt to izdarīt.” (Viltus drošības fāze)

5. Stadija:                     “Kas man ir par vainu?” (Izmisuma fāze)

6. Stadija:                     “Es nevaru ilgāk gaidīt!” (Spēcīgu sāpju fāze)

7. Stadija:                     “Tas vienkārši jāizdara” (Tam jātiek pāri! fāze)

8. Stadija:                     “Nākamreiz es sākšu savlaicīgāk.” (Cikls atkārtojas fāze)

Vilcināšanās var radīt ļoti lielu kaitējumus citiem un pašam darbā. Tā rada nevajadzīgu spriedzi un problēmas, garām palaistas iespējas, laiku un naudu.

Problēma ir tā, ka vilcināšanās pieradums pieaug! Jo vairāk tam pakļaujies, jo grūtāk to izmainīt. Lietu atlikšana uz citu laiku kļūst par dzīves veidu, liekot jums un nereti arī citiem piedzīvot ļoti daudz nepatikšanu.

Lūk, kā Bībelē vērtēta hroniska vilcināšanās: “Kas nepārtraukti novēro vēju, tas netiek pie sēšanas, un, kas vienmēr raugās uz padebešiem, tas netiek pie ražas ievākšanas.” (Salamans mācītājs 11:4).

Kāds ir risinājums? Man ir četri ieteikumi:

Pārstāj aizbildināties!

Apzinies, ka perfekcionisms paralizē darbību!

Stājies pretī savām bailēm!

Koncentrējies uz to, ko iegūsi, nevis uz iespējamu neveiksmi!

Citiem vārdiem sakot, kad vien kas svarīgs jāpaveic, nekavējies: DARI TŪLĪT!

Ko jūs esat atlicis malā tādu, ko zināt, ka to jāizdara, un ko nevajadzētu ilgāk atlikt? Kaut kas darbā? Mājās? Baznīcā? Tagad ir laiks darbībai. Dari To Tagad!

Varbūt palīdzēt var vienkārša lūgšana: “Dievs palīdzi man izdarīt to, ko es zinu, ka man jāpaveic. Palīdzi man to izdarīt TAGAD!”

Bībele dod mums vēl divus vērojumus, kuri var mums palīdzēt tikt galā ar destruktīvo vilcināšanās paradumu: “Nedaudzini sevi, gaidīdams kaut ko ievērojamu no tikko kā austošās dienas; tu taču nezini, kas šodien notiks” (Salamana pamācības 27:1). “Meklē savu prieku savā Kungā, tad Viņš tev dos, pēc kā tava sirds ilgojas!” (Psalmi 37:4).

Šī ir VIENĪGĀ diena , kura mums dota – un iespējams, ka ne visa! Tātad, DARI TŪLĪT!

Autors: Riks Vorens

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2010 /  www.cbmc.lv