15.6.10

KĀ VEIDOT UN SAGLABĀT UZTICAMĪBU

Nesen divi profesori pētīja uzņēmumus, lai noteiktu labākās stratēģijas, kā attīstīt un uzturēt savstarpējo uzticēšanos ar cilvēkiem ārpus uzņēmuma un citām organizācijām. Raksts laikrakstā Wall Street Journal rezumēja viņu pētījums četrās kategorijās:

·         Personīgā uzticamība

·         Kompānijas profesionālisms

·         Līdzšinējie sasniegumi

·         Saistību akcentēšana un veidošana

Es gribētu īsi apskatīt katru no šīm kategorijām un tās saistīt ar attiecīgām Rakstu vietām. Pētnieki atklāja divus izšķirošus faktorus „personīgas uzticamības” veidošanā: personīgo spēju parādīšana un kā jūs izpaužat vēlmi sadarboties. Investori un potenciālie klienti vēlas zināt, vai jums ir spējas konkrētu darbu paveikt, tāpat arī, cik stipras ir jūsu saistības grūtākos laikos, kādi neizbēgami pienāks.

Bībelē Salamans Mācītājs 10:10 māca: "Kad cirvis ir kļuvis neass un tā asmens netiek uzasināts, tad jāpieliek vairāk spēka, bet darbu veicina gudrība." Ja jūs vēlaties, lai jūsu biznesa partneri jums uzticētos, pārliecinieties, lai tie zina jūsu iemaņu iespējas un to, cik dziļa ir jūsu nodošanās. Turiet savu cirvi uzasinātu, un esiet gatavi būt iecietīgi.

Otrais no četriem faktoriem, kurus šie divi profesori noteica kā kritiskus organizāciju uzticamībai, bija „kompānijas profesionālisms.” Jūsu apkārtējā vide un uzmanība detaļām var ļoti daudz pateikt par jūsu uzņēmumu. Vērojot tūkstošiem uzņēmumu, es esmu redzējis saistību starp kārtīgu aprīkojumu un to, cik labi organizācija tiek vadīta. Ja jūs labi tiekat galā ar to, kas jums ir, tad ir lielāka iespēja, ka vēlāk tiksiet svētīti ar kaut ko vairāk.

Savā līdzībā par talantiem, Jēzus mācīja labas kalpošanas principu: "Un viņa kungs sacīja tam: labi, tu godīgais un uzticīgais kalps. Tu esi bijis uzticīgs pār mazumu, es tevi iecelšu pār daudzumu. Ieej sava kunga priekā." Uzmanības pievēršana detaļām daudz nemaksā, taču tā var nest nozīmīgas dividendes. (Mateja 25:21).

Trešais elements organizāciju stabilitātei, kā to norādīja profesoru pētījumi, ir kompānijas „līdzšinējie sasniegumi.” Daudzām jaunām organizācijām ir grūtības panākt, lai klienti un investori tiem dotu iespēju, kamēr tās nespēj norādīt uz nozīmīgiem sasniegumiem. Uzvaru meklēšana organizācijas kompetences jomā un šo sasniegumu parādīšana ir kritiskas ilglaicīgas uzticamības veidošanai.

Viens no labākajiem veidiem, kā to darīt, ir veidot kartotēku ar atsauksmēm, kā arī tās nodot tālāk caur uzņēmuma mājaslapu, vai personīgi. Salamana pamācības 27:2 māca: "Lai tevi daudzina kāds cits - un ne tava paša mute, kāds svešais - un ne tavas paša lūpas." Lai uzlabotu jūsu reputāciju, prasiet no klientiem atsauksmes un izmantojiet tās, lai parādītu jūsu iespējas.

Pēdējais no šiem četriem kritiskajiem fokusa punktiem ir „saistību akcentēšana un veidošana,” Jūs varat uzlabot savas organizācijas reputāciju ar citu organizāciju uzticamības palīdzību. Pirms dažiem gadiem es veidoju attiecības ar organizāciju, caur kuru pie mums ir nonākuši tūkstoši. Mūsu reputācija paaugstinājās, jo šie jaunie klienti bija saņēmuši rekomendācijas no uzticama avota.

Mozus 2. grāmatā 33:16 Mozus vaicā Dievam: "Jo no kā lai varētu zināt, ka es un Tava tauta esam labvēlību atraduši Tavās acīs? Vai ne no tā, ka Tu mūs vadi, tā, ka mēs, es un Tava tauta, atšķiramies no visām citām tautām, kas virs zemes?" Reputācija pie Dieva ir visnozīmīgākā, bet attiecībām ar citiem uzticamiem partneriem arī ir liela vērtība.

Autors: Riks Bokss (Rick Boxx)

www.cbmc.lv