8.9.08

Meklējot norādījumus no augšas


Pirmo reizi braucot ar auto, kurš aprīkots ar GPS (Globālās Pozicionēšanas Sistēma), es jutos kā bērns saldumu veikalā. Šo auto es izīrēju kādā lielpilsētā biznesa ceļojuma laikā, un pirmo reizi man nebija jāuztraucas, jāmaldās pa apgrūtinošām kartēm vai jāseko rakstītām norādēm. Viss, kas man bija jādara - jāuzstāda galamērķis un GPS kastīte mani nodrošināja ar vizuālo un audio informāciju, kurā virzienā braukt, lai nokļūtu tur, kur man nepieciešams

Kā es saprotu, šī sistēma kaut kādā veidā komunicē ar satelītiem, kuri riņķo daudzus kilometrus virs mūsu galvām un nosaka lietotāja atrašanās vietu un vada, kur vien tas vēlas nokļūt. Es vārda tiešā nozīmē saņēmu norādes no augšas.

Tagad daudzi auto tiek aprīkoti ar GPS iekārtām. Jūs varat tos nopirkt arī elektronikas veikalos. Arī mobilajiem tālruņiem iebūvē līdzīgas iespējas, lai piedāvātu cilvēkiem ar orientēšanās grūtībām. Cik brīnišķīgi – vadība no augšas, tikai par nelielu samaksu.

Īstenībā, tomēr šī nebija pirmā reize, kad saņēmu norādes no augšas. Savādākā veidā es gadiem ilgi saņēmu norādes no augšas, un kas ir vislabākais – pilnīgi par brīvu. Viss, kas bija nepieciešams – īsa, pazemīga lūgšana un vēlēšanās lasīt un sekot tam, ko Dievs māca ar Sava Vārda palīdzību. Es nevaru saskaitīt, cik reizes Dievs man devis norādījumus - karjerā, laulībā, ģimenes dzīvē un daudzos gadījumos, kad cīnījos ar finanšu vai veselības problēmām.

Vecajā Derībā Bībelē, Salamana Pamācību 16. nodaļā doti piemēri tam, kā Dievs norāda virzienu, kad tas ir nepieciešams. Piemēram, Salamana Pamācībās 16:9 vēstīts: Cilvēka sirds izdomā sev savu ceļu, bet vienīgi Tas Kungs pašķir viņa gājumu.” Atceros 1981. gadu, kad sāku meklēt jaunu darbu. Es trīs gadus biju liela sabiedriskā laikraksta redaktors un jutu, ka pienācis laiks mainīt karjeru. Biju nodomājis doties uz citu laikrakstu, bet vēlējos sasniegt arī personīgos mērķus – kādu dienu sarakstīt grāmatu un rakstīt rakstus žurnālam. Laikraksta vietā Dievs mani nosūtīja uz CBMC, par kuru pirms tam nebiju pat dzirdējis. Te manos darba pienākumos ietilpst rakstīt grāmatas un rediģēt organizācijas žurnālu.

Salamana Pamācībās 16:3, mums teikts: Uztici Tam Kungam savus darbus, tad tavi nodomi sekmēsies.” Daudzkārt pirms projekta uzsākšanas, vai dažkārt tā vidū es konstatēju, ka esmu nonācis strupceļā. Es apstājos, lai atzītu, ka mans darbs ir realizēt Dieva dotos talantus, pieredzi un prasmes. Es pateicos Viņam par iespējām un lūdzu Viņa gudrību un vadību – un pārsteidzoši – Viņš deva man redzējumu un idejas, ko realizēt.

Bet dievišķajām atklāsmēm no augšas ir viens nosacījums – mums tās ir jāakceptē. Salamana Pamācības 16:20 mums apliecina: “Kas kādu lietu gudri vada, tas atrod laimi, un svētīts ir tas, kas paļaujas uz To Kungu.” Līdzīgi kā bērni, kuri neklausa vecāku padomam, mēs atdalām sevi no Dieva gudrības, ja nesekojam Viņa norādēm. Bet, ja sekojam, tad atklājam, ka mūsu Tēvs zina vislabāk!

Autors: Roberts Dž. Tamasi

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija