24.1.11

SEPTIŅI PANĀKUMU GŪŠANAS NOSLĒPUMI

Panākumus var definēt dažādi – kā ieņemto stāvokli, varu, paaugstinājumu, naudu un daudzos citos veidos. Bet viens no svarīgākajiem panākumu mēriem ir tas, cik liela ir personas ietekme uz apkārtējiem, vienalga, darbā, mājās vai sabiedrībā. Cik daudz viņu dzīve ir ietekmējusi citu dzīvi?

Atskatoties vēsturē un arī garīgajā sfērā, tikai daži cilvēki ir atstājuši tik būtisku iespaidu kā apustulis Pāvils, kura dzīve un raksti atrodami Bībeles Jaunajā Derībā. Neskatoties uz to, ka pārsvarā viņš pārvietojās tikai ar kājām, līdz savas dzīves beigām Pāvils bija noderīgs Kristietības izplatīšanai visā Romas impērijā. Iedomājaties, ko viņš sasniegtu, ja viņam būtu lidmašīna, mobilais telefons un faksimila aparāts!

Lai arī daudzi no mums savas dzīves velta biznesam un profesionālajiem panākumiem, es ticu, ka Pāvils mums atstājis daudzas pamācības, kuras mēs varam piemērot savai dzīvei. Lūk, atslēgas viņa panākumu pilnajai dzīvei:

MĒRĶA IZJŪTA: Lai gūtu panākumus ir svarīgi zināt mērķi, kuru gribat sasniegt,  Es dzenos pretim mērķim, goda balvai …” (Filipiešiem 3:14).

SAPRATNE: Mums jābūt gataviem sadurties ar neparedzētām grūtībām un jāspēj stāvēt tām pāri: “Es protu būt zems, protu arī dzīvot pilnībā; nekas man nav svešs, protu būt paēdis un izsalcis, dzīvot pilnībā un ciest trūkumu” (Filipiešiem 4:12).

NEATLAIDĪBA: Ja mēs esam iesaistījušies svarīgā pasākumā, tad mēs nedrīkstam atkāpties, sastopot izaicinājumus un grūtības.  Bet mana dzīvība man nekādā ziņā nav tik dārga, lai es atstātu nepabeigtu savu ceļu un uzdevumu, ko esmu dabūjis no Kunga Jēzus, apliecināt Dieva žēlastības evaņģēliju” (Apustuļu darbi 20:24).

LĪDZCIETĪBA: Līdzīgi kā apustulis Pāvils nebija vienaldzīgs pret apkārtējo vajadzībām, arī mums jācenšas aizsargāt savu līdzgaitnieku intereses. “Un, ja es pravietotu un ja es zinātu visus noslēpumus un atziņas dziļumus, un ja man būtu pilnīga ticība, ka varētu kalnus pārcelt, bet nebūtu mīlestības, tad es neesmu nekas. Un, ja es visu savu mantu izdalītu nabagiem un nodotu savu miesu, lai mani sadedzina, bet man nebūtu mīlestības, tad tas man nelīdz nenieka” (1. Korintiešiem 13:2-3).

ENTUZIASTISKA TICĪBA: Veiksmīgi līderi tic savai misijai, un viņu entuziasms aizrauj arī citus. “Es visu spēju Tā spēkā, kas mani dara stipru” (Filipiešiem 4:13).

KALPOŠANA CITIEM: Egoistiski vadītāji vairumā gadījumu gūst tikai īslaicīgus panākumus. Līderis, kurš nodevies kalpošanai citiem, palīdzot viņiem sasniegt viņu mērķus, parasti iegūst dedzīgus sekotājus. “Par jūsu dvēselēm es labprāt visu atdošu un atdošu pats sevi. Ja es jūs tik ļoti mīlu, vai tad lai sagaidu mazāk mīlestības?” (2. Korintiešiem 12:15).

IZTURĪBA: Sakāmvārds mums atgādina:  “Nav svarīgi, kā tu sāc, bet kā pabeidz.” Tas noteikti bija patiesi attiecībā uz Pāvilu. “Mēs visur topam spaidīti, bet tomēr neesam nomākti; esam bez padoma, bet tomēr neesam izmisuši. Mēs topam vajāti, tomēr neesam atstāti; esam satriekti, tomēr neesam pazuduši!” (2. Korintiešiem 4:8-9).

Centies savā dzīvē attīstīt šīs kvalitātes un redzēsi, kas notiks.

(Autors: Dr. Riks Vorens)

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2008 / www.cbmc.lv