6.11.09

NEĻAUJOTIES ZAUDĒT DROSMI

Pagājušā mēnesī es rakstīju par tēmu, kura vairāk vai mazāk skar katru no mums – drosmes zaudēšanu. Tagad es vēlos šo tēmu apskatīt nedaudz no citas puses.

Ir daudzas lietas, kuras var atņemt mums drosmi, atturēt mūs no dzīves misijas piepildīšanas. Gadiem ejot, es bieži esmu domājis, vai mūsu ļaunākais ienaidnieks ir vilcināšanās vai mazdūšība. Ja sātans nevar piespiest mūs atlikt dzīves misijas īstenošanu uz kādu laiku, viņš cenšas panākt, lai mēs no tās vispār atteiktos.

Bībelē apustulis Pāvils, kad mēs saskaramies ar drosmes zudumu, saka mums šādus pamācības vārdus: “Tad nu nepiekusīsim, labu darīdami, jo savā laikā mēs pļausim, ja nezaudēsim drosmi.” (Galatiešiem 6:9, (no angļu val. Bībeles vers. New Living Translation))

Vai esat kādreiz paguris darīt labu? Man liekas, ka katrs no mums ir. Dažkārt vieglāk šķiet darīt sliktu nekā labu. Kad zaudējam drosmi, mēs kļūstam neefektīvi, neproduktīvi. Kad jūtamies mazdūšīgi, mēs nereti attopamies, rīkojoties pretēji savai pārliecībai.

Kad man trūkst drosmes, es pieķeru sevi sakām: „To nav iespējams izdarīt.” Tas ir tieši pretēji teiktajam: “Es zinu, ka Dievs to var, jo Viņš ir teicis ....”

Uzdodiet sev šādus jautājumus:

·         Kā es pārvaru neveiksmes?

·         Kad lietas nenotiek pēc mana prāta, vai es saīgstu vai sadusmojos?

·         Kad lietas nenotiek pēc mana prāta vai es esmu vīlies un neapmierināts?

·         Kad lietas nenotiek pēc mana prāta, vai es sāku žēloties?

·         Vai es pabeidzu iesākto?

·         Kā es vērtēju savu neatlaidību un pacietību?

Ļaujiet man dot kādu padomu: Ja jūtaties zaudējis drosmi – nepadodaties bez cīņas. Nekas vērtīgs nekad nenotiek pats no sevis, bez neatlaidības un enerģijas.

Kad tēlnieks veido skulptūru, viņš atskalda daudzus mazus gabaliņus. Viņš ,izdarījis vienu lielu sitienu ar āmuru pa cirtni, neierauga, ka akmens sadalās, atklājot brīnišķīgu meistardarbu. Viņš skalda akmeni un skalda, atdalot nost visu, kas neatbilst viņa iztēlotajai skulptūrai..

Un tas pats ir patiesi arī dzīvē: Nekas patiesi vērtīgs nekad nenāk viegli. Jums jāsit mērķī un jāseko tam, soli pa solim, jūsu dzīve Dieva žēlastībā kļūst par meistardarbu, kā to apliecina Efeziešiem 2:10: “Jo mēs esam Viņa darbs, Kristū Jēzū radīti labiem darbiem, kurus Dievs iepriekš sagatavojis, lai mēs tajos dzīvotu.”

Tā ir patiesība, ka dižie cilvēki ir tie paši vienkāršie cilvēki ar ārkārtīgi lielu mērķtiecību. Diži cilvēki nezina, kā padoties, un atsakās beigt, zaudējot drosmi.

Autors: Dr. Riks Vorens

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2009 / www.cbmc.lv