7.8.12

Mācīšanās investēt… pludmalē

Saskaroties ar kādu īpašu lēmumu saistībā ar investīcijām, es bieži sev jautāju: Kā manu lēmumu iespaidotu tas, ka es riskētu ar labi pavadītu laiku pludmalē. Man ļoti patīk pavadīt laiku pie jūras, tāpēc tas man palīdz koncentrēties. Es saprotu, ka man vajag visu rūpīgi izvērtēt. Piemēram, esmu iemācījies:

1. Pārliecināties, ka saistībā ar pamatvajadzībām viss ir sagādāts. Es nevaru vienkārši aizbraukt uz pludmali, kad man labpatīk. Lai nebūtu jāatgriežas ātrāk nekā paredzēs, vispirms ir jāveic svarīgi priekšdarbi: Naktsmītnes? Papildus nauda neparedzētiem izdevumiem? Lai nodrošinātu pilnīgu mieru ceļojuma laikā ir jāparūpējas par šīm lietām pirms tam. Tas pats attiecas uz finansiālajām pamatvajadzībām, kā, piemēram, izkļūšanu no parādsaistībām un naudas iekrāšanu nākotnes vajadzībām, pirms “mešanās’’ lielā un, iespējams, riskantā investīcijas darījumā.

2. Sastādīt ceļojuma plānu un turēties pie tā. Plānā ietilpst mana GPS uzstādīšana, lai es zinātu maršrutu. Ceļa uzsākšana laikā. Droša braukšana. Un neplānotu atkāpju no paredzētā ceļa neveikšana. Iespējams, tas izklausās pēc garlaicīga brauciena, taču mērķis nav, lai pats pārbrauciens būtu īpaši interesants. Mērķis ir laicīgi un droši nonākt galā. Līdzīgi es jūtos saistībā ar savas pensijas mērķiem. Es labprāt samainītu aizraujošu ceļojumu pret drošu un laicīgu nonākšanu līdz tai, kas nozīmē turēšanos pie mana personalizētā akciju un obligāciju izvietojuma plāna ar lielu jo lielu dažādību.

3. Būt pacietīgam, kad mērķis ir iedegums. Es neizvēlos ātrās un ar augstu riska koeficientu apveltītās iesauļošanās metodes. Apdedzināties ir pārāk viegli. Es esmu iemācījies palikt pie vienkāršas iedegšanas metodes. Žurnāli, semināri, web lapas un kabeļtelevīzijas raidījumi, ko vada iesauļošanās guru, var veicināt apjukumu. Sauļošanās – un finansiālā investēšana – nav nemaz tik sarežģītas. Ja jūs sekojiet pamatprincipiem un nemēģināt pārāk daudz sasteigt, jūs nekļūdīsieties.

4. Ignorēt viļņu paradumus īstermiņā. Man patīk lasīt pludmalē, pieliekot krēslu tieši pie ūdens robežas. Triks ir tāds, ka man laiku pa laikam ir jāpārbīda krēsls, lai viļņi mani neieskalotu jūrā. Pastāv tendences, taču esmu sapratis, ka nevar uzminēt, kāds būs konkrētais vilnis. Es varu domāt, ka tas apstāsies kādu metru no manis, bet beigu beigās tikt izmērcēts. Īstermiņā viļņi ir nepastāvīgi, taču ilgtermiņā tie ir paredzami. Tāpēc esmu iemācījies virzīties pēc tā, ko es zinu par paisumu un bēgumu (un finanšu tendencēm) un pēc tā, kas ir nostrādājis agrāk, nevis, vadoties pēc tā, ko viļņi varētu darīt tagad.

5. Nesalīdzināt sevi ar citiem. Tas varētu būt grūti. Es ne tuvu neesmu iespaidīga figūra pludmalē. Būtu lieliski, ja es izskatītos kā daži citi vīrieši, ko es tur redzu. Taču es saprotu, ka mana diēta/treniņu grafiks atspoguļo to, kas es esmu – pavecāks vīrietis, kas cenšas sabalansēt laiku pludmalē ar ģimeni, darbu un citām lietām.

Tā būtu kļūda atmest man piemēroto grafiku un sākt dzīvot pēc agresīva plāna, kas piemēroties jaunākiem vīriešiem. Tā es tikai radītu problēmas pats sev.

6. Paredzēt dažas lietainas dienas. Ja mēs esam ieradušies pie jūras uz divām nedēļām, mēs varam paredzēt, ka to laikā būs viena vai divas vasarīgas lietusgāzes. Pat ja ir spēcīgs pērkona negaiss, mēs neatmetam plānus un nekravājamies mājupceļam. Mēs zinām, ka tā var gadīties, tāpēc mums ir rezerves plāns jau iepriekš, kā pārciest šos laikapstākļus – tieši tāpēc mēs ņemam līdzi filmas un galda spēles. Mēs esam sagatavojušies abām divām nedēļām. Mēs nekrītam izmisumā, ka vētra ir priekšvēstnesis Grēku plūdiem. Tā vietā mēs izbaudām spēļu spēlēšanu un gaidām nākošo saulaino dienu.

Salamana pamācībās 21:5 ir rakstīts: “Cītīga cilvēka nodomi piepildīti sagādā pārpilnību, bet, ja kāds ir pārmērīgi straujš un kustīgs, tam labuma pietrūks.” Uzcītība – vienalga, vai gatavojoties atvaļinājumam vai veicot mūža ieguldījumus, nes savu atalgojumu.

Ja vēlaties gūt dziļākus iespaidus investēšanā, nebūtu slikta doma veikt pašiem savu ceļojumu uz pludmali. Jūs varētu būt pārsteigti, kādas mācību stundas jūs tur sagaida.

Autors: Ostins Priors

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2012 /  www.cbmc.lv.