29.8.12

Lēmumi un to sekas

Ko vainot, kad šķiet, ka dzīvē lietas ir kļuvušas nekontrolējamas un viss “iet pa burbuli”? Mana pieredze man ir mācījusi, ka es pats esmu atbildīgs par lielāko daļu sava haosa. Un tas pats attiecas arī uz jums. Galvenokārt cilvēki paši ir vainīgi pie lielākās daļas likstu viņu dzīvēs – ne visās, bet vairumā.

Mēs dzīvojam pasaulē, kur drīzāk biežāk nekā retāk ļaudis, saskaroties ar neveiksmi, vēlas novelt vainu uz kādu citu – vecākiem, darbiniekiem, vidi, sabiedrību vai apkārtējiem apstākļiem. Taču realitātē, kad viss nenoris tā, kā mēs to vēlētos, un kad mēs vēlamies zināt, kāpēc tā, vienīgais, ko mums vajag darīt, ir ieskatīties spogulī.

Piemēram, kas būtu, ja jūs nopirktu mašīnu un tad izdomātu, ka jums tā nepatīk? Tieši jūs izvēlējāties mašīnu kaut kādu iemeslu dēļ un lēmuma pieņemšanā izvēlējāties nepareizus vadmotīvus, kas noveda pie problēmām.

Tie cilvēki, kas laika gaitā ir kļuvuši neapmierināti ar savām laulībām, - viņi paši izlēma teikt jāvārdu un izveidot legālu savienību ar savu partneri, un tādējādi radījuši paši sevī vilšanos.

Vai jūs esat kādreiz jutušies nelaimīgi savā darbā? Saprotiet, ka jūs paši izlēmāt strādāt tieši tur – un pieņēmāt, paši iespaidojāt, ļāvāt izvērsties apstākļiem, kas radīja jūsos nogurumu un neapmierinātību ar darbu.

Atkal un atkal es esmu sapratis, ka lielākā daļa sāpīgo un izaicinošo momentu ir sekas kādam manam iepriekš pieņemtam nepareizam lēmumam. Ko es varu darīt, lai to labotu? Lai gan es nevaru mainīt pagātni, es tagad mēģinu pieņemt labākus lēmumus jau uzreiz.

Kā mēs varam iemācīties pieņemt labākus lēmumus, tādējādi veidojot labāku, pievilcīgāku nākotni? Ir daudz veidu, kā to mēģināt, bet esmu atklājis, ka pats labākais ir uzcītīgi lasot Bībeli katru dienu. Ikdienā lasot, es atradu fragmentu, kas dod īpašu ieskatu:

Jēzus saviem sekotājiem teica: "Ko jūs Mani saucat: Kungs, Kungs! - bet nedarāt, ko Es saku? Ikviens, kas pie Manis nāk un Manus vārdus dzird un dara, - Es jums rādīšu, kam viņš līdzināms. Tas ir līdzināms cilvēkam, kas, ēku celdams, dziļi raka un pamatu lika uz klints. Kad nu plūdi nāca, tad ūdeņi lauzās uz ēku, bet nespēja to kustināt, jo tā bija celta uz klints. Bet, kas dzird un nedara, tas ir līdzināms cilvēkam, kas ēku uztaisīja uz zemes, bez pamata; un, kad ūdeņi tai lauzās virsū, tad ēka tūdaļ sagruva, un šīs ēkas gāšanās bija liela." (Lūkas 6:46-49)

Es bieži dzirdu sakām: "Ir neprāts darīt visu laiku vienu un to pašu lietu, bet sagaidīt citādākus rezultātus."  Ja jūs esat pilnībā apmierināti ar to, kur jūs esat, tad palieciet uz šīs trases. Taču, ja ir jomas, kurās tik apmierināti nejūtaties vai pat ciešat, tad es jums iesaku kārtīgi studēt Bībeli, Dieva vārdu, lai jūs darītu to, ko Viņš saka. Esmu atklājis, ka, tā kā Viņš mūs radīja, Viņš zina, kā mēs funkcionējam vislabāk – un attiecīgi pēc tā arī vada. Dievs ir Tēvs, kurš patiešām zina vislabāk.

Autors: Kens Korkovs

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2012 /  www.cbmc.lv.