4.7.12

Viss labākais ir tikai priekšā

“Lai kaut kā noturētos virs ūdens, man ir jādzird viss, ko pasniedzējs saka.” Tā es domāju, cenšoties apgūt inženierijas vielu, pirms desmitiem gadu, kad es vēl studēju ASV Gaisa spēku akadēmijā. Es neatceros precīzi, kurš priekšmets tas bija, bet atceros, ka man bija grūti. Tomēr, paskatoties pa kreisi, es redzēju, ka manam draugam Polam gan nekādu problēmu nebija. Viņš sēdēja un… sacerēja dziesmas! Tad es sapratu, ka viņš darbojas pavisam citā līmenī atšķirībā no lielākās daļas mums – pārējiem.

Pols Roberts Klaindorfers, draugiem ASV Gaisa spēku akadēmijā labāk pazīstamskā “Mūzs”, ir viens no visapdāvinātākajiem cilvēkiem, jo es jebkad esmu pazinis. Uzaudzis Ziemeļjudsonā, Indianas štatā, Mūzs sevi pirms ierašanās akadēmijā bija apliecinājis ne tikai ar rezultātiem mācībās, bet arī sportā, līksmības klubā, korī un pūtēju orķestrī. Neskatoties uz viņa sasniegumiem, lielākā daļa viņu visvairāk atcerās viņa labā rakstura un nepārspējamās humora izjūtas dēļ.

Pēc absolvēšanas Mūzs pieņēma virsnieka posteni armijā. Man ar manu sievu Annu izdevās viņu satikt Pensakolā, Floridā, kur es tobrīd izgāju Gaisa Flotes apmācību, kamēr viņš apmeklēja Īpašo uzdevumu vienības apmācību Eglinas Gaisa spēku bāzē. Tā bija pēdējā reize vairāku gadu laikā, kad es redzēju Mūzu.

Šobrīd Mūzs, vai piedienīgāk – Doktors Klaindorfers, ir atzīts profesors tehnoloģijās un vadībā INSEAD, Pasaules Biznesa skolā.  Viņš ir arī emeritus profesors Pensilvānijas universitātē un tās uzdevumā ir viesojies vairākās mācību iestādēs, universitātēs un starptautiskajos pētniecības institūtos. Viņš ir publicējis vairāk nekā 25 grāmatus un vairākus pētījumus.

Pēdējo reizi es Mūzu redzēju mūsu Gaisa spēku akadēmijas kursa 50. salidojumā. Tad mums viņš paziņoja, ka viņam ir Lū Gēriga slimība(amiotrofā laterālā skleroze vai ALS), smadzeņu nervu šūnu un muguras smadzeņu, kas kontrolē apzināto muskuļu darbību, slimība.

Tā kā Mūzs ar savu sievu dzīvo Parīzē, nav viegli būt kursā par viņa veselības stāvokli, taču nesen viņš atsūtīja e-pastu par savu pašreizējo stāvokli. Briesmīgā slimība ir padarījusi Mūzu atkarīgu no citiem pamatvajadzībās.

Vēstuli viņš noslēdza ar vienkāršiem vārdiem: “Viss labākais ir tikai priekšā.” Man šķiet, ka nekas cits mani nav tā aizkustinājis vai iedvesmojis kā šie cerību pilnie vārdi, ko uzrakstīja mans draugs Mūzs. Tikai cilvēks, kurš pazīst Dievu, var runāt par savu nākotni ar tādu noteiktību.

Bībelē ir rakstīts: “Un šī ir tā liecība, ka Dievs mums ir devis mūžīgu dzīvību, un šī dzīvība ir Viņa Dēlā. Kam Dēls ir, tam ir dzīvība, kam Dieva Dēla nav, tam nav dzīvības” (Jāņa 1. vēstule 5:11,12). Kā es uztveru šo fragmentu – Dieva mūžīgajā plānā ir tikai divu veidu cilvēki, un beigu beigās visu izšķir nevis mūsu sasniegumi, bet gan attiecības ar Kristu.

Ja jūsu būtu Pola vietā, vai jūs varētu pateikt, ka “viss labākais ir tikai priekšā?”

Autors: Frics Klamps

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2012 /  www.cbmc.lv.