14.2.12

Atmiņas, kuras saglabājas

Pirms gada es piedalījos konferences uzņēmējiem organizēšanā. Viens no runātājiem tajā bija Pīters Heršends, atpūtas un izklaides parka ‘’Silver Dollar City’’, kurš atrodas Brensonā, Misūri štatā, ASV, līdzdibinātājs. Kamēr mēs gatavojām mikrofonu Pītera runai, kāds vīrietis no klausītāju vidus uzkāpa uz paaugstinājuma un iedeva viņam mazu dāvanu.

Klausītāju sniegtas dāvanas, it īpaši pirms runas, nav ierasta parādība. Pīters bija pārsteigts, bet, mirkli vilcinājies, atvēra kastīti. Tur bija foto albums ar daudzkrāsainām ‘’Silver Dollar City’’ tēlu un darbinieku bildēm.

Dāvinātājs paskaidroja, ka šajā albūmā apkopotas viņa ģimenes atmiņas no daudzajiem Pītera izklaides centra apmeklējumiem. Šie foto bija ģimenes pateicības apliecinājums par daudzajiem laimīgajiem brīžiem, ko viņi tika tur izbaudījuši un kas vienmēr paliks kā dārgas atmiņas.

Izrādījās, ka šis žests perfekti saskanēja ar Pītera runāto par viņa kompānijas misiju – ‘’Radīt atmiņas, kuras vērts piedzīvot vēlreiz’’. Ironiskā kārtā, pateicoties viesa izrādītajai laipnībai mūsu konferencē, paliekošu atmiņu guva runātājs pats.

Vai katra mūsu biznesa, vienalga, kādu preci vai pakalpojumu mēs piedāvājam, galvenajam mērķim nebūtu jābūt tādam kā šis – radīt atmiņas, ko būtu vērts piedzīvot vēlreiz? Darbs, ko mēs darām, var nerezultēties interesantās fotogrāfijās, taču tam joprojām vajadzētu būt tik kvalitatīvam, lai tas radītu pozitīvus attēlus atmiņā, tādus, kas saglabājas arī pēc laika.

Piemēram, kafejnīcas klients, iespējams, saglabā atmiņas par patīkamajiem aromātiem un garšām no vietējā brūvējuma, kā arī draudzīgo apkalpošanu un interesantās sarunas. Mazumtirdzniecības veikaliņa pircēji var atcerēties pieklājīgo un uzmanīgo attieksmi no pārdevējiem, kas labprāt palīdzēja tiem atrast tieši to, ko viņi vēlējās. Klients var just paliekošu pateicību pret finanšu plānotāju par pūliņiem atrisināt praktiskus jautājumus, kas ne vienmēr nes papildus ienākumus konsultantam pašam.

Saprotams, ka interesanta pieredze, kā izklaides parka ‘’Silver Dollar City’’ vizīte vai sporta pasākuma apmeklējums, var vieglāk radīt ilgstošas atmiņas, tomēr pārtikas veikals, kura pārdevēji regulāri sveicina pircējus ar smaidu un jauku sveicienu, var arī būt nozīmīgs. Vienalga, kāda ir mūsu prece vai kāds ir mūsu pakalpojums, gudri būtu radīt tādu vidi, lai pēc sadarbošanās pircēji, klienti un piegādātāji varētu secināt: ‘’Esmu priecīgs, ka veicu darījumu ar viņiem.’’

Bībelē Vecajā Derībā Salamana pamācībās 10:7 teikts: "Atcere par taisnajiem paliek svētīgā piemiņā, bet bezdievīgo vārds iznīks." Pozitīvs piedzīvojums atmiņā paliek uz ilgu laiku, slikts vai nu apzināti tiek aizmirsts vai arī atstāj negatīvu, pat rūgtu sajūtu, kas garantē klientu neatgriešanos, lai veiktu atkārtotu darījumu.

Vai atmiņas, ko jūs šodien raisīsiet savus pircējos, kļūs par svētību, vai arī tās izgaisīs?

Autors: Riks Bokss (Rick Boxx)

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2012 /  www.cbmc.lv.