7.12.09

JŪSU DZĪVES LĪDZSVAROŠANA

Mūsu Visumā darbojas līdzsvara likums. Lai lietas darbotos atbilstoši paredzētajam, tām jābūt sabalansētām. Piemēram:

Zemeslode rotējot nevibrē, jo tā ir līdzsvarā attiecībā pret rotācijas asi. Un mēs nesasalstam vai neizcepamies, jo mēs esam tieši pareizajā attālumā no saules.

Arhitektūrā, dažādām slodzēm un spriegumiem jābūt līdzsvarā, lai ēka nesabruktu.

Cilvēka ķermenis darbojas vislabāk, kad mūsu sistēmas ir līdzsvarā. Nesabalansētību sauc par slimību. Tās atjaunošanu sauc par atveseļošanu.

Viena no vispārējām problēmām, kuras esmu novērojis darbā, ir tā, ka cilvēki dzīvo nesabalansētas dzīves. Tā ir slimība ar daudziem simptomiem, bet kuru izraisa viens cēlonis. Jūs varat zaudēt līdzsvaru gan par maz, gan par daudz strādājot, ēdot, guļot, atpūšoties, skatoties TV, lietojot internetu, nodarbojoties ar seksu u.c..

Tas ir fakts, ka biznesa cilvēki lielāku vērību pievērš publiskajai dzīves pusei un mazāku personīgajai. Līdzīgi kā slikti fotogrāfi viņi pāreksponē un par maz attīsta.

Nesabalansētības rezultāts parasti ir vienāds – vilšanās un pagurums. Nesabalansētība, ja to nelabo, galu galā noved pie „izdegšanas.”

Pirms vairākiem gadiem dr. Čārlzs Garfīlds vadīja pētījumus, meklējot kopējās iezīmes tiem, kuri gūst vislabākos panākumus savās nozarēs. Pētījumi atklāja, ka pretēji parastajam viedoklim, tie nav vienpusēji darbaholiķi, bet gan vispusīgi attīstīti indivīdi.

Vissabalansētākais cilvēks, kāds jebkad dzīvojis uz šīs pasaules, ir Jēzus Kristus. Bībelē teikts, ka Viņš: " Pieauga intelektuāli, fiziski, garīgi un sociāli" (Lūkas 2:52; tulkots no angļu val.).

Kā jūs novērtētu sevi šajās četrās izaugsmes kategorijās un ikdienas uzvedībā? Vai šajā ziņā jūsu dzīvē valda līdzsvars? Vai arī jūs kādu no šīm jomām esat atstājis bez uzmanības? Ļaujiet man mudināt jūs šajā nedēļā veikt personīgo pārbaudi. Uzdodiet sev šādus jautājumus:

Vai esmu mentāli „asāks” kā pirms pieciem gadiem? Kāpēc jā vai nē? Ja nē, vai esmu ko darījis lai mainītos?

Vai es regulāri sūdzos par nogurumu vai vāju veselību? Ja jā, ko esmu ieplānojis mainīt?

Vai attīstu savas dzīves garīgo pusi? 

Ko es daru, lai labāk saprastu Dievu un Viņa plānu manai dzīvei?

Vai es attīstu nozīmīgas attiecības, kurās gan dodu, gan saņemu atbalstu? Kurš uz mani var paļauties kā uz patiesu draugu?

Autors: Riks Vorens

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2009 / www.cbmc.lv