4.5.09

NAV SVARĪGI, KĀ TU SĀC, BET KĀ PABEIDZ

 

Šis ir gada laiks, kad uzplaukst dažādi motorizētie sporta veidi. Jūs varat izvēlēties NASCAR, F-1, Indy car, dragreisu, ātrumlaivas un vēl daudzus citus sacensību veidus. Bet neraugoties uz iemaņu un profesionalitātes līmeni, jebkuras šīs sacīkstes atspoguļo pamatprincipu, kurš darbojas arī citās dzīves jomās – nav svarīgi, kā tu sāc, bet nozīme ir tikai finišam.

Vai esat kādreiz strādājis kopā ar kādu, kurš sākotnēji liekas kā lielisks papildinājums jūsu komandai, bet pēc laika šķietami krīt nežēlastībā un viņa un jūsu kompānijas ceļi šķiras? Vai arī piedalījies kādā projektā, kurš sākas pilns ar entuziasmu un optimismu, bet interese pamazām izplēn, jo neseko acīmredzami rezultāti? Vai arī jūsu uzņēmums kādreiz ir uzsācis izmaiņas ar mērķi mainīt pieeju biznesam, un tikai pēc dažiem gadiem šī ideja izrādās pamesta un aizmirsta?

Šie ir tikai daži reāli piemēri tam, cik viegli ir kaut ko iesākt – jaunu darbu, projektu, hobiju, laulību - vai mainīt dzīvesveidu, lai uzlabotu veselību, bet ir daudz grūtāk uzturēt šo apņemšanos, lai novestu pasākumu līdz sekmīgam rezultātam. Tāpēc piemērots ir teiciens: ”Dzīve nav sprints, bet maratons.” Ikviens var izskatīties spēcīgs un ātrs distances pirmajos metros, bet, lai izturētu garu distanci, nepieciešama mērķtiecība, drosme, smags darbs, stingra apņemšanās nepadoties, neskatoties uz apstākļiem.

Šī doma par labu finišu, liekas daudzreiz atkārtojas, - varbūt pat dominē - Bībelē. Lūk, daži piemēri ieskatam:

Lai labi finišētu, jums ir jāzina, kur atrodas mērķa līnija. Sacensībām ar auto, motociklu, kājām, uz slidām, slēpēm vai savādākā veidā nebūs liela jēga, ja nezināsiet to ilgumu un kur jānokļūst. Līdzīgi gan profesionālajā, gan personīgajā jomā, mums ir jāzina, kurp doties, lai sasniegtu mērķi. ”Es dzenos pretim mērķim, goda balvai - Dieva debesu aicinājumam Kristū Jēzū.(Filipiešiem 3:14).

Lai labi finišētu, jums jāfiksē jūsu virzība ceļā uz mērķi. Panākumu reģistrēšana ceļā uz mērķi ir ļoti svarīga, it īpaši, ja tas prasa lielus laika ieguldījumus. Pauzes, lai nosvinētu mērķa sasniegšanai būtiskus sasniegumus, var dot papildus iedrošinājumu un iedvesmu, lai izturētu atlikušo ceļu, par spīti izaicinājumiem un rutīnai. Labo cīņu es esmu izcīnījis, skrējienu esmu pabeidzis, ticību esmu turējis...(2. Timotejam4:7).

Lai labi finišētu, jums jāsaprot, kas tieši jums ir jādara. Mūsu nodomu, sapņu un vēlmju precizēšana ir ļoti svarīga, lai labi finišētu. Tas var svārstīties, sākot ar vēlmi kļūt par labāko pārdošanas vadītāju, būt zināmam kā visgodīgākajam cilvēkam vai izveidot stabilu laulību. Kad esam noskaidrojuši, ko gribam izdarīt, varam spert noteiktus soļus, lai to sasniegtu. Kāds ir jūsu mērķis? Kāds ir teicis: „Ja jūs gribat trāpīt kaut kur, jūs tur arī trāpīsiet!” Savas zemes dzīves beigās Jēzus rezumēja sasniegto: Es Tevi esmu paaugstinājis virs zemes, pabeigdams to darbu, ko darīt Tu Man esi uzdevis(Jāņa17:4).Viss piepildīts!(Jāņa 19:30).

Savos vairāk nekā 60 uz zemes pavadītajos gados, es esmu tuvāk finišam nekā startam. Un ir vērts uzdot jautājumu: Vai es finišēšu labi – darbā, laulībā, attiecībās, aicinājumā? Cik labi veicas jums?

Autors: Roberts Dž. Tamasi

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2009 / www.cbmc.lv.