20.6.08

Bībele: praktiska un svarīga šodienai

Vairākus gadus man ir tas gods rediģēt un nereti arī rakstīt iknedēļas „Pirmdienas Mannu” (iknedēļas e-vēstules). Ir ļoti liels iedrošinājums saņemt ziņas par cilvēkiem, kuri guvuši labumu no šīm e-vēstulēm, jo daudzi cilvēki tās pārtulko vairāk kā ducī valodu, tai skaitā spāņu, vācu, korejiešu, ķīniešu, ungāru, franču, itāļu, portugāļu, holandiešu un pavisam nesen arī japāņu. Mana dziļākā pārliecība ir tā, ka Bībele nodrošina daudzus praktiskus padomus biznesa un profesionālajai videi, kurus nevar pārspēt citi resursi. Bet ne jau vienmēr es tiku tam ticējis.

Septiņdesmito gadu nogalē es biju Dievam visumā ticošs laikraksta redaktors. Tomēr, ja tajā laikā jūs pajautātu, cik būtiska ietekme uz manu darbu un ikdienas dzīvi ir Bībelei, iespējams, mana atbilde būtu: „Ne visai liela.” Manas attiecības ar Dievu sastāvēja no baznīcas apmeklējuma reizi nedēļā un krīzes gadījumā, kura šķita ārpus manas kontroles – izmisīgas lūgšanas ar lūgumu Viņam pēc palīdzības (kuras tūlīt aizmirsās, kad krīze bija garām).

Tad es kļuvu par laikraksta redaktoru un izdevēju citā pilsētā un sāku apmeklēt citu baznīcu. Šīs draudzes mācītājs kādreiz bija strādājis kā laikraksta reportieris un komunicēja man viegli uztveramā veidā. Viņš palīdzēja man saprast, ka Bībele ir ļoti praktiska un būtiska visām dzīves jomām – darbam, laulībai, ģimenes dzīvei, finansēm, attiecībām un pat atpūtai. Turpinājumā sniegšu tikai dažus piemērus, kurus turpmākajos gados esmu iemācījies no Bībeles vienas grāmatas – Salamana pamācībām:

- Dievs vadīs manu dzīvi un karjeru. Pēc daudzu gadu mokošas neziņas, kādu karjeru izvēlēties, es aptvēru, ka Dievam priekš manis ir īpašs, unikāls plāns, un es varu ticēt, ka Viņš zina, kas ir labākais man un manai ģimenei. “Paļaujies uz To Kungu no visas sirds un nepaļaujies uz sava prāta gudrību, bet domā uz To Kungu visos savos ceļos, tad Viņš darīs līdzenas tavas tekas.” (Salamana Pamācības 3:5-6).

- Dievs svētīs manus labos nodomus. Laiku pa laikam es atklāju, ka, plānojot savu biznesu un personīgo dzīvi ar nodomu pagodināt Dievu, es spēju sasniegt daudz vairāk, kā biju iztēlojies. “Uztici Tam Kungam savus darbus, tad tavi nodomi sekmēsies.” (Salamana Pamācības 16:3).

- Dievs atklās manus motīvus. Bieži esmu domājis: “Ko es daru – un vai to daru pareizu motīvu vadīts?” Lūgšanās Dievs man ir palīdzējis rast godīgas atbildes un, ja nepieciešams, veikt korekcijas. “Ikvienam cilvēkam savi ceļi šķiet taisni, bet Tas Kungs sver sirdis.” (Salamana Pamācības 21:2).

- Dievs savaldīs manu mēli. Man vienmēr ir piemitusi tendence runāt bez apdoma, kas ievainojis gan ģimeni, gan draugus, gan kolēģus. Dievs mani radinājis, ka bieži prātīgāk ir neteikt neko – pagaidīt, lai norimst emocijas un es spēju atbildēt gudrāk. “Kur daudz vārdu, tur neiztiek bez grēka, bet, kas savu muti savalda, ir gudrs.” (Salamana Pamācības 10:19).

- Dievs man mācīs pazemību. Par savām kļūdām un neveiksmēm mēs bieži domājam kā par Dieva uzliktiem pārbaudījumiem, bet patiess pārbaudījums mūsu raksturam ir tas, kā mēs rīkojamies panākumu laikā, kad cilvēki par mums runā labu. Vai mēs uzpūšamies no lepnuma, vai arī uztveram slavu pazemīgi, pateicīgi par dotajām izdevībām un iedzimtajiem talantiem un cilvēkiem, kuri mums palīdzēja ceļā uz panākumiem? “Kausējamais katls sudrabam, kausējamā krāsns zeltam, bet vīrs tiek novērtēts pēc sava darba.” (Salamana Pamācības 27:21).

(Autors: Roberts Dž. Tamasi)