29.10.13

Izdarīt vairāk nekā likums prasa

Kā jūs attiecaties pret tiem noteikumiem un priekšrakstiem, ar ko jums darbā jāsaskaras, vienalga, vai tie būtu likumi, kas attiecas uz ļoti plašu cilvēku spektru, vai specifiski noteikumi, kas jāievēro jūsu nozarē vai profesijā?

Vai jūs tiem pakļaujaties tikai pakļaušanās pēc, izpildot visu tieši kā rakstīts un esot “likuma burta kalps”, vai jūs dažreiz ņemat vērā “likuma garu”, t.i., likuma pamatā esošo nolūku, kas dažreiz prasa vairāk no jums nekā pats likums?

Gadiem ilgi es esmu konsultējis biznesa un profesionālos vadītājus, palīdzot viņiem aptvert un saprast, kādas Bībelē atrodamās mācības ir attiecināmas arī uz tirgu ikdienā. Kad es sāku to darīt, kļuva skaidrs, ka lai nerastos bīstama situācija tā dēļ, ka mani darbi nesaskan ar manu mācīto, man vajadzēja veikt godīgu “pašvērtējumu”. Godīgi sakot, šis process var būt pazemojošs un visādi citādi nejauks, taču es jutu, ka man kā konsultantam tas ir nepieciešami un svarīgi.

Es jutos vainīgs par kādu mazu, nesamaksātu firmas parādu, kas man iepriekš piederošajam uzņēmumam bija palicis. Lai arī finansiālās saistības bija uzņēmumam un likumiskā ziņā man kā personai nebija nekādu pienākumu, Dievs skaidri atklāja to, ka Viņš vēlas, lai nebūtu nekādu pārmetumu par nevienu no mana uzņēmuma darījumiem.

Rezultātā es atradu to uzņēmumu, kuram mana bijusī kompānija joprojām bija parādā un aizsūtīju viņiem čeku par attiecīgo summu. Īpašnieki bija vairāk nekā pārsteigti – viņi bija patiesi izbrīnīti. Viņi man piezvanīja ne tikai, lai pateiktos, bet arī lai pateiktu, ka, tā kā parāds bija ticis norakstīts un noņemts no viņu finansiālajiem ierakstiem, viņi šo summu ir noziedojuši vietējai baznīcai.

Nav šaubu, ka es būtu varējis neņemt vērā šo nesamaksāto parādu. Tā bija likumiski izveidota organizācija – uzņēmums, kas vairs neeksistēja -, kas bija parādā. Tā kā tur nekādi nebija iesaistītas manas personīgās finanses, no likuma perspektīvas man nebija nekādu saistību sakarā ar šo. Tā tas bija saskaņā ar likuma burtu. Taču kā Jēzus Kristus sekotājs, kurš ir apņēmies dzīvot un strādāt godīgi, es nevarēju to izmantot kā attaisnojumu. Es zināju, ka likuma gars prasa rīkoties citādāk.

Kā es varētu runāt ar darba vadītājiem un sniegt viņiem padomus par godīgumu, ja es pats nedzīvotu saskaņā ar šiem standartiem?

Bībelē, Jaunajā Derībā, Efeziešiem 5:3, mācīts: “Bet netiklība, visāda veida netīra dzīve vai mantkārība lai pat vārda pēc jums ir sveša, kā tas svētiem piederas.” Dieva standarti, kā viņš to atklāj svētajos rakstos, bieži vien pārsniedz likumu, un, ja mēs gribam būt efektīvi un ticami Viņa vārda vēstneši, tad ir svarīgi dzīvot saskaņā ar to.

Man nolūks nav radīt kādā vainas apziņu. Tomēr, ja Dievs liek jums atminēties kaut ko, ko jūs esat izdarījis un ko vajadzētu vērst par labu, vai ko vajag vērst par labu, es mudinu jūs to izdarīt tik ātri, cik iespējams. Pat tad, ja tas nozīmē izdarīt vairāk nekā likums no jums prasa. Jūs to nenožēlosiet.

Autors: Riks Bokss (Rick Boxx)

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2013 /  www.cbmc.lv.