13.7.11

Brīvības deklarācija darbā

Šis raksts ir tapis 4. jūlijā. Daudzās pasaules vietās šī ir kārtējā parastā diena. Tomēr, kā jūs, iespējams, zināt, 4. jūlijs ASV ir gadskārtējā Neatkarības diena.  Tā piemin dienu  1776. gadā, kad kolonijas deklarēja neatkarību no Lielbritānijas pārvaldes.

Ko jums nozīmē vārds „brīvība”? Daži varētu teikt, ka tas nozīmē varēt darīt visu, ko vēlies. Citiem tas varētu nozīmēt būt brīviem no apspiešanas un nepamatotas kontroles. Dictionary.com to definē sekojoši: “Iespēja un tiesības rīkoties brīvi; neatkarība; stāvoklis, kādā atrodas cilvēks, kas var netraucēti pārvietoties; iespēja realizēt savus centienus un mērķus bez ierobežojumiem.”

Biznesa un profesionālajā pasaulē brīvība tiek vērtēta ļoti augsti, īpaši saistībā ar uzņēmējdarbību. Viņi gūst prieku, spējot darīt darbu, kurš patīk, kad un kur to vēlas. Protams, ka viens no svarīgiem elementiem ir profesionālo vēlmju īstenošanai nepieciešamo resursu pietiekamība.

Kad es domāju par brīvību, man prātā nāk cilvēka darba vai karjeras interešu krustošanās ar ticību. Ir tādi, kuri apgalvo, ka pragmatiskā, uz rezultātu orientētā biznesa vidē ticībai nav vietas. Bet es tam nepiekrītu. Īstenībā, Bībele mums dod skaidras vadlīnijas, kā kļūt par tādiem profesionāliem un biznesa cilvēkiem, kādi vēlamies būt. Pārdomājiet sekojošo:

Brīvs kļūt par to, kādam nolūkam esi radīts. Iemesls, kādēļ mēs neredzam, ka  Volkswagen sacenšas F1 sacensībās, ir tas, ka tas nav radīts šim nolūkam. Tajā pat laikā, ja jūs vēlēsieties komfortablu, ērtu un ekonomisku braucamo ceļojumam, jūs neizvēlēsieties F1 formulu. Līdzīgā veidā, mēs katrs esam Dieva unikāli veidoti, ar personību, interesēm, prasmēm un spējām, kuras padara mūs atšķirīgus no līdzgaitniekiem. To saprotot, mēs kļūstam brīvi sasniegt profesionālo piepildījumu. “Jo mēs esam Viņa darbs, Kristū Jēzū radīti labiem darbiem, kurus Dievs iepriekš sagatavojis, lai mēs tajos dzīvotu.” (Efeziešiem 2:10)

Brīvs darīt labu. 21. gadsimta prasīgajā tirgū ir daudzi kārdinājumi atmest principus, pieklusināt pārliecību, lai gūtu panākumus. Bet uzticēšanās Dievam, nevis ārējiem apstākļiem, atbrīvo mūs, lai mēs spētu cieši turēties pie tām vērtībām, kuras nostiprina godīgumu, integritāti un attīsta pārliecību. “Svabadībai Kristus mūs ir atsvabinājis…. Jo jūs, brāļi, esat svabadībai aicināti. Tik ne tādai svabadībai, kas dod vaļu miesai, turpretim kalpojiet cits citam mīlestībā.” (Galatiešiem 5:1, 13)

Brīvs no bailēm. Nav jāšaubās, ka mēs dzīvojam baiļpilnos, neparedzamos laikos. Ekonomiskās, politiskās un globālās nenoteiktības var mūs pārpildīt ar bažām. Bet uzticēšanās, ka Dievs kontrolē visu un rūpējas par ikvienu no mums personīgi, sniedz mums paļāvību un drošību, kādu nevar gūt nekur citur. “Paļaujies uz To Kungu no visas sirds un nepaļaujies uz sava prāta gudrību, bet domā uz To Kungu visos savos ceļos, tad Viņš darīs līdzenas tavas tekas.” (Salamana pamācības 3:5-6) “Nebīsties, jo Es esmu ar tevi! Neatkāpies, jo Es esmu tavs Dievs! Es tevi stiprinu, Es tev arī palīdzu, Es tevi uzturu ar Savas taisnības labo roku.” (Jesajas 41:10).

Brīvs izmantot Dieva resursus. Uzsākot jaunu biznesu, ir labi, ja ir bagāts labvēlis. Bībele saka, ka Dievam pieder viss, un Viņš dāsni piedāvā Savus resursus lietošanai. Ja mēs pildām Viņa gribu, Viņš apsola nodrošināt mums nepieciešamo. “Mans Dievs apmierinās katru jūsu vajadzību pēc Savas godības pilnās bagātības Kristū Jēzū.” (Filipiešiem 4:19)

Autors: Roberts Dž. Tamasi

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2011 /  www.cbmc.lv.