15.2.10

IZVĒLIES DARBINIEKUS GUDRI

Katras organizācijas lielākais resurss ir tās darbinieki. Uzņēmumam var būt vispirmšķirīgākie produkti un pakalpojumi. Tam var būt liels finanšu kapitāls. Tam var būt nepārspējama mārketinga stratēģija. Tam var būt visspožākā reputācija. Bet bez labiem darbiniekiem, kuri var piepildīt tā misiju – ne tikai iemaņu un pieredzes ziņā, bet arī personiskā rakstura – panākumi nevar tikt sasniegti.

Kad es strādāju valsts sektorā, reiz kopā ar kolēģi steidzāmies pabeigt auditu, lai paspētu uz lidojumu mājup. Pēkšņi pazuda elektrība visai pilsētai. Es nespēju sakopēt vajadzīgo audita slēgšanai.

Man bija piešķirts asistents no mūsu Northīstas korporatīvā biroja. „Es došos uz tuvāko pilsētiņu nokopēt materiālus,” es viņam teicu „Kamēr es būšu projām, vēlos lai tu ar administratoru aizpildi šo aptaujas lapu un sakārto un sasaiņo visus dokumentus, lai varam ātri doties projām, kad būšu atpakaļ.”

Atgriežoties jutos kā ar ūdeni apliets, jo atradu jaunieti cieši aizmigušu uz galda kompānijas valdes istabā. Viņš pat nebija izgājis no istabas, lai veiktu administratora anketēšanu. Pamodināts viņš sāka kaut ko murmulēt par sagurumu pēc alkohola lietošanas.

Aizkaitināts es sazvanīju vadošo partneri Atlantā un izteicu savas domas, ka šo jaunieti vajadzētu sodīt par neatbilstošo un neprofesionālo rīcību. Vēlāk es uzzināju, ka viņa biroja vadītāji bijuši tik sašutuši, kad noskaidrojuši notikušo, ka nekavējoties puisi atlaiduši.

Bībelē, Vecajā Derībā mēs varam atrast daudzus gudrus novērojumus par cilvēku raksturu, tajā skaitā uzcītību un motivāciju. Piemēram, Salamana pamācībās 10:26 teikts "Kā etiķis bojā zobus un dūmi acis, tā slinkais kaitē tiem, kas viņu sūta." Godīgi sakot, šajā gadījumā ar ne visai gudro asistentu, es jutos visai līdzīgi.

Cita pamācība man atgādina par kolēģa nemotivētību: “Slinkums ieaijā miegā, un kūtra dvēsele cietīs badu” (Salamana pamācības 19:15). Es nezinu, kas ar viņu notika tālāk, bet ceru, ka šī atlaišana kalpoja kā ļoti nepieciešams atmošanās zvans.

Vēl divi kontrastaini vērojumi: “Darbu uzticēt neprašas rokām ir tāpat, kā kad sev nocērt kājas un pārdzīvo lielas briesmas” (Salamana pamācības 26:6) un “Kā sniega dzestrums pļaujamā laikā - tāds ir uzticams sūtnis tam, kas viņu sūtījis, jo viņš atspirdzina sava kunga dvēseli” (Salamana pamācības 25:13).

Tā kā darbinieki ir mūsu organizāciju vēstnieki, vienalga vai mūsu telpās vai komunicējot ar klientiem viņu uzņēmumos, ir ļoti būtiski darbiniekus izvēlēties ar lielu gudrību. Mēs nevaram paļauties uz labu korporatīvo reputāciju vai iepriekšējo sadarbību ar klientiem. Vājš sniegums vai uzvedība var dot ilgstošu, negatīvu iespaidu, kuru vēlāk var būt ļoti grūti pārvarēt.

Autors: Riks Bokss (Rick Boxx)

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2010 /  www.cbmc.lv