27.2.07

Dievs ir līdzās

“Jebšu es arī staigāju tumšā ielejā, taču ļaunuma nebīstos, jo Tu esi pie manis, Tava gana vēzda un Tavs gana zizlis mani iepriecina.” (Psalmi 23:4)

Kādu attieksmi lai ieņemam pret traģēdijām savā dzīvē? Kur ir Dievs, kad nevainīgi cilvēki cieš? Kā gan mums izprast dzīves smago sitienu jēgu?

Bībele mums atklāj ļoti iedrošinošu Dieva attēlu. Šis Dieva skatījums mums dāvā drosmi nomācošu krīžu brīžos, cerību izmisumā un mieru skumjās.

Pasaule, kurā mēs dzīvojam, ir kaujas lauks starp lielu naidu un lielu mīlestību. Labais un ļaunais ir uzsākuši cīņu uz dzīvību un nāvi. Visgudrais Dievs ne vienmēr iejaucas, lai aizkavētu ļaunuma sekas. Pagaidām Viņš pilnībā neiznīcina ciešanas.

Dievs vērtē brīvību. Viņš ļauj, lai cilvēki izdara izvēles – pat tad, ja tās ir ļoti nepareizas. Lai to novērstu, Dievam būtu pilnīgi jāatņem šo cilvēku izvēles brīvība. Tad tie kļūtu tikai par cilvēkiem-mašīnām jeb robotiem. Zināmā mērā Dievs ļauj ļaunumam ritēt savu gaitu, taču Viņš vienmēr ir līdzās, cilvēku ciešanu vidū. Dievs raud ar tiem, kas raud un cieš kopā ar tiem, kam sāpes. Dievs uztur, stiprina un atbalsta. Viņš iedrošina sirdī salauztos un apskauj sadragātos.

Labi pazīstamais 23. psalms vēsta: „Jebšu es arī staigāju tumšā ielejā, taču ļaunuma nebīstos, jo Tu esi pie manis, Tava gana vēzda un Tavs gana zizlis mani iepriecina.” Psalmi 46:2 šo domu turpina: „Dievs ir mūsu patvērums un stiprums, tiešām spēcīgs palīgs bēdu laikā.” Mūsu sāpju un bēdu laikā Dievs ir līdzās. Pāri visām asarām, galvassāpēm un skumjām mēs varam dzirdēt viņu sakām: „Es dziedināšu tavu salauzto sirdi un pārsiešu tavas brūces. Es esmu blakus tavos visdziļākajos vajadzību brīžos.”

„Mūžīgais Dievs ir patvērums, un pāri ir mūžīgas rokas; un Viņš aizdzen ienaidnieku no tevis un saka: izdeldē!”(5. Mozus 33:27) „Par ērmu es esmu bijis daudziem, bet Tu esi bijis mans stiprais patvērums! Lai mana mute ir pilna Tavas slavas, vienmēr apliecinādama Tavu godību.” (Psalmi 71:7,8)

Lai tava sirds ir slavēšanas pilna! Priecājies! Dievs ir tepat. Dievs nav apsolījis, ka mums nekad nepieskarsies pasaules ļaunums, taču Viņš ir apsolījis būt kopā ar mums, kad tas notiks. Dievs nav apsolījis, ka Viņa bērniem nekad nebūs jācieš, bet Viņš ir apsolījis būt kopā ar viņiem, kad tie šos pārbaudījumus piedzīvos. Šajā pasaulē ir kaut kas labāks par sāpju neesamību. Tā ir Dieva klātbūtne mūsu sāpēs.

Lai arī ko tu šodien piedzīvosi, pieņem Dieva apsolījumu: „Un redzi, Es esmu pie jums ik dienas līdz pasaules galam.” (Mateja 28:20)