26.2.14

Kas ir kvalitāte – un kā jūs to sasniedzat?

Pirms daudziem gadiem  uzņēmums  Ford Motor bieži lietoja saukli: “Kvalitāte ir darbs Nr.1.” Īss un viegli iegaumējams, šis moto pārliecināja diezgan daudz auto pircējus pirkt tieši Ford ražotos vieglos un kravas auto, pieņemot, ka ražotājam ir stingra apņemšanās izgatavot kvalitatīvus braucamos.

Vienīgais jautājums ir par to, ko īsti nozīmē “kvalitāte”? Man ir aizdomas, ka, ja šo jautājumu uzdotu 10 cilvēkiem, viņi paustu vismaz 10 dažādus viedokļus. Nesen, strādājot ar kādu ražotāju pie pasūtījuma projekta, es runājos ar kvalitātes direktoru. Uz manu jautājumu es saņēmu ļoti labu atbildi: „Darīt pareizās lietas ikkatru brīdi.”

Viņš paskaidroja: “Tas nozīmē vienmēr darīt to, kas paredzēts, bez kļūdām – konsekventi.  Bez jucekļa. Mūsu nozarē nepieļaut jucekli ir ļoti svarīgi.”

Kvalitāte, protams, var nozīmē arī daudz citus aspektus. No Rolex jūs varat sagaidīt daudz smalkāku rokas pulksteni nekā no Timex, bet, neraugoties uz zīmolu, jūs gribēsiet, lai tas rāda pareizu laiku. Mercedes sedans var piedāvāt augstāku „kvalitāti” kā ekonomiskās klases sedans, bet jūs cerēsiet, ka abi droši jūs nogādās no punkta A uz punktu B. Mēs būsim vīlušies, ja tā nebūs.  

Atgriežoties pie iepriekšminētās definīcijas: „Darīt pareizās lietas ikkatru brīdi.” Vai jūs justos droši pirms nopietnas operācijas, ja to veiktu ķirurgs, kura pacienti izdzīvo 50% gadījumu? Kā ar lidošanu aviolainerī, kura pilots sekmīgas nosēšanās veic 75% lidojumu? Vai jūs pirktu augstas izšķirtspējas televizoru, kurš ieslēdzas tikai 60% gadījumu?  Mēs prasām kvalitāti – produktam vai servisam jānodrošina labs rezultāts katru reizi.

Kā to varam attiecināt uz mūsu sniegumu darba vietās? Vai mūsu darba devēji un klienti var pamatoti  sagaidīt no mums vislabāko kvalitāti katru reizi? Izcilība, konsekvence un uzticamība ir kvalitātes zīmes biznesam un biznesa un profesionālās vides cilvēkiem, kuri sasniedz augstus panākumus. Un mums kā Dieva doto talantu un resursu pārvaldniekiem jāsaprot – Dievam ir visas tiesības sagaidīt kvalitāti no mums.

Viss, ko dari, jādara pareizi. Kā cilvēkiem, kuri apliecinājuši sevi kā Kristus sekotājus, mums nav pieļaujams veikt darbu pavirši. Galu galā, kā redzam radīšanas procesā, Dievs noteica standartus: “Un Dievs uzlūkoja visu, ko Viņš bija darījis, un redzi, tas bija ļoti labs.” (Pirmā Mozus grāmata 1:31)

Viss, ko dari, jāizdara pilnīgi. Dažkārt, steidzoties pabeigt projektu, mūsu attieksme var būt: „Ir jau labi.” Tas neatbilst Jēzus piemēram.  Viņš nāca vadīt, mācīt, kalpojot kā modelis dzīvošanai, un beigās atdeva Savu dzīvību, lai izpirktu cilvēces grēkus. Viņš piepildīja Savu uzdevumu: “… Jēzus sacīja: "Viss piepildīts!" Un, galvu nokāris, atdeva garu Dievam.” (Jāņa 19:30)

Viss, ko dari, jādara pareizo iemeslu dēļ. Vai mūsu motīvi ir pareizi – vai darām pa prātam īstajam „klientam”? “Visu ko darāt, dariet no sirds, it kā savam Kungam un ne cilvēkiem, … Jūs jau kalpojat savam Kungam – Kristum.” (Kolosiešiem 3:23-24)

Autors: Roberts Dž. Tamasi

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2014 /  www.cbmc.lv.