17.1.13

Svētīgi miera nesēji

Divu augstākā līmeņa vadītāju ieilgušais konflikts sāka atstāt negatīvu iespaidu uz uzņēmuma darbību. Pēc tam, kad visi iekšējie pūliņi samierināt strīdniekus bija izgāzušies, organizācijas vadītājs jautāja man, vai es vēlētos mēģināt panākt mieru starp viņiem abiem. 

Es pieņēmu, ka manu darbu varētu nedaudz atvieglot fakts, ka abi šie vīri ticēja Jēzum Kristum. Es izdomāju, ka noklausīšos un centīšos saprast abu versijas par strīdu, un tad centīšos atrast piemērotu vietu no Bībeles, kas palīdzētu atrisināt šo konfliktu.

Pēc abu personu atsevišķas iztaujāšanas es viņus savedu kopā un izskaidroju savu versiju par to, ko Dievs vēlējās panākt no šīs situācijas. Mirkli vēlāk es redzēju, kā Dievs veica apbrīnojumu darbu viņu sirdīs. Vīrieši palūkojās viens uz otru un apskāvās kā brāļi, kurus vieno kopējā saikne ar Kristu. Tad viņi lūdza viens par otru, apsoloties to turpināt darīt arī turpmāk.

Skatoties kā atjaunojas viņu profesionālās attiecības, es domāju par vārdiem, ko Jēzus teica  Mateja 5:9: "Svētīgi miera nesēji, jo tie tiks saukti par Dieva bērniem."

Mēs dzīvojām tādā pasaulē, ieskaitot darba vietas, kur naida un sāncensības pilnas savstarpējās attiecības šķiet vairāk kā likums, ne izņēmums. Konkurence, greizsirdība un citas destruktīvas sajūtas neatstāj daudz vietas “mieram” biznesa un profesionālajā pasaulē. Patiesībā konflikti ir tik bieža parādībā, ka šķiet, spēja nest mieru ir turpat vai pazaudēta. Tātad, kā jau Jēzus teica, “miera nesēji” ir nepieciešami.

Man bija tā privilēģija un svētība būt daļai no tā apbrīnojamā, ko Dievs darīja šo divu biznesa vadītāju dzīvēs. Tās nebija nekādas prasmes, dziļi ieskati vai vēl kāda cita speciāla tehnika, kas man ļāva novest šo situāciju līdz veiksmīgam noslēgumam. Dievs padarīja šo darbu. Tomēr tā ir taisnība, ka viņš izmanto miera nesējus, lai veicinātu dziedēšanu. Viņš varētu vēlēties izmantot arī jūs.

Ir svarīgi saprast atšķirību starp miera panākšanu un miera uzturēšanu. Miera uzturēšana bieži vien nozīmē skatīšanos pretējā virzienā, konflikta ignorēšanu, muļķīgi cerot, ka tas pagaisīs pats no sevis. Tā notiek ļoti reti.

Miera panākšana nozīmē mērķtiecīgi ielūkoties konfliktā un visu tajā iesaistīto saknē ar nolūku atrast risinājumu, kas būtu pieņemams visiem. Ideālā variantā tas nozīmētu, ka labumu gūst visi iesaistītie tādā veidā, ka neviens nejūtas neapmierināts.

Mieram vajadzētu būt kā pazīmei ikvienam Jēzus Kristus sekotājam, un mums, tādiem esot, vajag palīdzēt sekmēt mieru, kad vien varam. Tas nav vienmēr viegli – harmonijas panākšana nesaskaņās var prasīt lielas pūles. Taču mums tā ir mācīts. “Bet katra pārmācība tai acumirklī neliekas mums par prieku, bet par bēdām, tomēr vēlāk, tanī vingrinātiem, dod taisnības miera augli” (Ebrejiem 12:11).

Autors: Riks Bokss (Rick Boxx)

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2013 /  www.cbmc.lv.