3.4.12

Baiļu tirānijas pārvarēšana

Vienā no vadītāju apaļā galda grupas sanāksmēm, kuras sastāvā esmu arī es, mūsu tēma bija bailes un to iespaids uz mums kā vadītājiem. Mūsdienu pasaulē ir milzums faktoru, kas var izraisīt bailes, sākot jau no pastāvīgās ekonomiskās nestabilitātes līdz pat neparedzamām tehnoloģiskajām pārmaiņām un dabas kataklizmām.

Mēs runājām par to, ka pastāv labās bailes, piemēram, bailes no Dieva, bailes, kas liedz mums nobraukt no klints, bailes, kas liek mums meklēt patvērumu pērkona negaisa laikā. Un ir sliktās bailes, kuras rada nelabvēlīgu iespaidu uz mums un uz mūsu dzīvi kopumā gan privātajā, gan profesionālajā jomā.

Tādas bailes var likt mums atlikt lēmumu pieņemšanu vai svārstīties. Tās var traucēt mūsu darbībām. Tās var ierobežot mūsu spējas vadīt ar drosmi un apņēmību. Tās var radīt nevajadzīgu stresu. Tās var paralizēt mūs mentāli un emocionāli.

Es domāju, ka tieši tāpēc Bībele mūs atkārtoti mudina “nebaidīties”. Šeit ir piemēri, kā bailes var mūs negatīvi iespaidot:

Bailes aizvieto ticību.

                        Bailes var iznīcināt sapņus.

                        Bailes var izgaisināt mūsu prieku un svētību.

                        Bailes var izbojāt uzvaras.

                        Bailes var nozagt mūsu atmiņas.

                        Bailes var likt mums vilcināties neticības dēļ.

Mūsu diskusijas laikā grupu dalībnieki citēja pantus, kas viņiem ir palīdzējuši un iedrošinājuši brīžos, kad māca bailes. Romiešiem 12:2 mums teikts: “...bet pārvērtieties, atjaunodamies savā garā.” Kā es teicu viņiem, ja jums liekas, ka dzīvojat bailēs, tad viens no veidiem, kā atjaunot prāta skaidrību, ir pārdomāt Svētos Rakstus. Šeit ir daži no pantiem, kas tika pieminēti:

Pieredzēt mieru Dievā. “Tiešām, mana dvēsele ir klusu savā svētcerē uz Dievu, no Viņa nāk man palīdzība! Tiešām, Viņš ir mans akmenskalns un mans palīgs, mans patvērums: es gan nešaubīšos!” (Psalmi 62:2-3).

Ticība Dieva plānam. “Un mēs zinām, ka tiem, kas mīl Dievu, visas lietas nāk par labu, tāpēc, ka tie pēc Viņa mūžīgā nodoma ir aicināti” (Romiešiem 8:28).

Pārliecība par Dieva nodomu. “Paļaujies uz To Kungu no visas sirds un nepaļaujies uz sava prāta gudrību, bet domā uz To Kungu visos savos ceļos, tad Viņš darīs līdzenas tavas tekas” (Salamana pamācības 3:5-6).

Paļāvība Dieva apgādei. “Bet dzenieties papriekš pēc Dieva valstības un pēc Viņa taisnības, tad jums visas šīs lietas taps piemestas” (Mateja 6:33).

Paļaušanās uz Dieva spēku. “Nebīsties, jo Es esmu ar tevi! Neatkāpies, jo Es esmu tavs Dievs! Es tevi stiprinu, Es tev arī palīdzu, Es tevi uzturu ar Savas taisnības labo roku! Jo Es, Tas Kungs, tavs Dievs, daru stipru tavu labo roku, Es, kas tev saku: "Nebīsties, Es tev palīdzu!"” (Jesajas 41:10, 13).

Brīvība no nemiera. “Nezūdieties (neraizējaties (tulk. no angļu val.)) nemaz, bet jūsu lūgumi lai nāk zināmi Dieva priekšā ar pateicību ikvienā pielūgšanā un lūgšanā. Un Dieva miers, kas ir augstāks par visu saprašanu, pasargās jūsu sirdis un jūsu domas Kristū Jēzū” (Filipiešiem 4:6-7).

Drosme saskaroties ar nelaimi. “Vai Es neesmu tev pavēlējis: esi stiprs un drošs, nebīsties un nebaiļojies! Jo Tas Kungs, tavs Dievs, ir visur ar tevi, kurp vien tu iesi"” (Jozuas 1:9).

Autors: Džims Lange

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2012 /  www.cbmc.lv.