4.3.13

Jūs uzvarat sacīkstēs tikai tad, ja finišējat

Pirms dažiem gadiem mums mājā bija nepieciešams nomainīt paklāju. Mēs ar sievu nolīgām šim darbam firmu, par kuru bija dzirdētas lieliskas atsauksmes, un par jaunu paklāju un ierīkošanas darbiem samaksājām ievērojamu summu. Kad ierīkotāji bija tikuši galā, mana sieva bija novesta gandrīz līdz asarām – istaba izskatījās ļoti slikti.

Es apsolīju sievai, ka mēs varam atrisināt šo problēmu, un ātri savācu visus paklāja atgriezumus, ar putekļsūcēju izsūcu jauno grīdas segumu, kā arī pieliku grīdlīstes. Un es pat pievienoju savai darba rīku kolekcijai dažus instrumentus, ko viņi bija aizmirsuši. Kad mēbeles tika atbīdītas savās vietās, istaba izskatījās brīnišķīgi.

Ierīkotājam vienkārši nerūpēja darbu pabeigt līdz galam. Lieki teikt, ka mēs nekad viņam vairs nezvanījām un nedotu nevienam, kas prasītu, labas atsauksmes par šo kompāniju.

Nesen man gadījās slikta pieredze arī ar auto riepu veikalu. Manas mašīnas riepas nodila priekšlaicīgi, jo tās nebija pareizi nobalansētas. Pēc nelielām diskusijām veikala īpašnieki piekrita man izsniegt jaunu riepu komplektu ar ievērojamu atlaidi.

Viņiem tika sniegta iespēja mani kā klientu atvinnēt atpakaļ, taču, saņemot savu mašīnu, es konstatēju, ka diski bija nobružāti un pārklāti ar smērvielu. Es pavadīju apmēram pusstundu tīrot un pulējot diskus, taču tie tāpat bija nobružāti. Jā, es dabūju jaunas riepas, taču darbs bija pilnībā neapmierinošs.

Izmantojot kā analoģiju sportu, abas kompānijas varēja uzvarēt sacensībās, taču tām neizdevās pat sasniegt finiša līniju. Tām nerūpēju es, mana sieva, mūsu mājas izskats vai manas automašīnas stāvoklis. Beisbola terminoloģijā runājot, viņi varēja dabūt “Mājupskrējienu (Home Run)”, bet viņiem neizdevās tikt tālāk par trešo bāzi.

Es esmu fotogrāfs un viens no maniem pienākumiem ir iedvest savos klientos pārliecību, ka es darīšu visu, ko varu, un neapstāšos līdz viņi būs ne tikai apmierināti, bet arī priecīgi par iegūtajiem rezultātiem. Vienalga, kādā tipa biznesā jūs esat, kādus produktus vai pakalpojumus jūs piedāvājat, tādam vajadzētu būt arī jūsu mērķim.

Apņēmībai piedāvāt maksimāli labu pakalpojumu ir arī praktiska nozīme. Daudzos gadījumos mūsu biznesa nākotne ir atkarīga no tā, vai klienti to izmantos vēl un vēl. Jebkuram uzņēmumam vislabākais reklāmas veids ir apmierināts klients. Tai pat laikā, ja viņš ir neapmierināts, tas var nest bēdīgus rezultātus. Fakts ir tāds, ka nelaimīgs pakalpojuma saņēmējs daudz biežāk pastāstīs par savu slikto pieredzi citiem.

Bet ir pat labāks iemesls, lai tiektos pēc izcilības, cenšoties savu darbu izdarīt pēc iespējas labāk savu spēju robežās. Bībeles Jaunajā derībā teikts: “Un visu, ko vien jūs darāt vārdos vai darbos, to visu dariet Kunga Jēzus Vārdā, pateikdamies Dievam Tēvam caur Viņu….  Visu ko darāt, dariet no sirds, it kā savam Kungam un ne cilvēkiem.” (Kolosiešiem 3:17,23)

Katrs no mums ir saņēmis savas unikālas spējas, talantus un pieredzi, kas mums sniedz iespēju darīt to darbu, ko mēs darām. Viens veids, kā izrādīt pateicību par saņemto, ir izmantot to visu, lai censtos izdarīt darbu tik labi, cik vien spējam.

Autors: Džims Matiss

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2013 /  www.cbmc.lv.