7.6.10

KĀDU ‘SMARŽU’ JŪS IZPLATĀT?

Mēs bieži gūstam iespaidus un izdarām secinājumus, balstoties uz to, ko redzam un dzirdam, bet mūsu domas tāpat iespaido tas, ko mēs saožam. Piemēram, puikas gados man ļoti patika īpatnējā krāsojamo krītiņu smarža. Man tā nozīmēja iespēju būt radošam, krāsojot krāsojamo grāmatu. Kā pusaudzim - mana pirmā meitene lietoja noteiktas smaržas, un vēl gadiem pēc tam, sajūtot līdzīgu smaržu, es atcerējos viņu.

Man patīk kafijas smarža no rītiem, un tā liekas uzmundrinoša. Kino atmosfēra bez popkorna smaržas man liekas nepilnīga, un es nezinu nevienu, kurš nenovērtētu jauna auto smaržu.

Arī darbavietām nereti ir īpatnējas smaržas un smakas. Kad strādāju avīžu izdevniecībā, unikālā avīžu tintes smarža iesūcās drēbēs, un vakaros es to pārnesu mājās. Kad ejat garām restorānam, smaržas jūs vilina tajā iegriezties un nobaudīt piedāvāto. Dažas ražotnes atpazīst pēc tajās ražoto produktu vai procesu īpatnējā aromāta.

Bet vai esat domājuši par to, ka arī kā profesionālis jūs izplatāt unikālu „smaržu”, kuru sajūt līdzstrādnieki, pat, ja neapzināti? Es nerunāju par dezodorantiem (vai to trūkumu), matu lakām vai smaržūdeņiem. Es runāju par jūsu personības aromātu, to, kas virmo ap mums, kad mēs ieejam telpā vai ierodamies uz tikšanos. Vai mēs esam entuziasma pilni vai saīguši? Optimistiski vai pesimistiski? Enerģiski vai samiegojušies? Dedzīgi vai inerti?

Iespējams, ka tas, kam mēs ticam, iespaido to, kādu „smaržu” mēs izplatām savā apkārtnē. Bībelē ir teikts, ka caur saviem sekotājiem Dievs: “...izplata Viņa atziņas labo smaržu visās malās” (2. Korintiešiem 2:14). Tas nozīmē, ka Jēzus Kristus sekotāji, lai kur arī ietu, kalpo kā viņa pārstāvji. Pārdomājiet šo:

Mēs esam Dieva vēstnieki. Vēstnieks pārstāv savu tautu citās pasaules vietās, kur to vēl nepazīst. Jēzus sekotāji kalpo kā Viņa vēstnieki cilvēkiem, kuri Viņu vēl nepazīst. Tas var būt gan labi, gan slikti, jo slikts vēstnieks par savu valsti atstāj sliktu iespaidu. Liekulīgs un nepastāvīgs Kristus sekotājs atstāj uz citiem sliktu iespaidu par Viņu. „Tā mēs nākam, Kristus sūtīti, un pamācām, it kā Dievs runātu caur mums…” (2. Korintiešiem 5:20).

Mēs esam Dieva „pārdošanas pārstāvji”. Labākais produkta pārdevējs ir apmierināts klients, kāds, kurš produktu lietojis un novērtējis tā labumu un ērtumu. Tāpat arī Kristus sekotāji var liecināt par savu dzīvi, ko Viņš tiem nozīmē un var nozīmēt arī citiem. “…. Mēs lūdzam Kristus Vārdā: ļaujieties salīdzināties ar Dievu” (2. Korintiešiem 5:20).

Mēs esam Dieva robežlīnija. Ne katrs atsaucas teiktajam un piemēram. Viss, ko mēs varam darīt, ir dzīvot, cik spējam uzticīgi un patiesi, un ļaut citiem atbildēt pēc brīvas izvēles. “Jo mēs esam Kristus saldā smarža Dievam tiem, kas top izglābti, un tiem, kas pazūd” (2. Korintiešiem 2:15).

Svarīgi ir, lai tie, kuri atraida Jēzu, saprastu, ka viņi atraida Viņu, nevis Viņa sekotājus. “Kā rakstīts: redzi, Es lieku Ciānā piedauzības akmeni, klinti, pār kuru jāklūp; bet, kas uz Viņu paļausies, nepaliks kaunā” (Romiešiem 9:33).

Autors: Roberts Dž. Tamasi

Latviešu valodas tulkojums CBMC-Latvija, Copyright 2010 /  www.cbmc.lv.